המלצה על טיולי מעיינות בישראל

ישראל היא מדינה יפיפייה, אמנם גודלה עומד על כ 23,000 קמ"ר בלבד אך היצע המעיינות בה רב מאוד . מעיינות הם מקורות מים תת קרקעיים שעולים על פני השטח ונאגרים בתוך בריכות שעל פי רוב יד נוצרו ע"י יד האדם.

 

איך נוצרים מעיינות ?

ראשית יש למצוא נקודה בסלע אשר ממנה נובעים מים ,עדות לכך לרוב היא ניקבה (שנחצבה בעבר) בקרבת המקום , או צמחייה המעידה כי יש מים באזור. שנית יש ליצור תעלה מהנביעה של המעיין אל מקום נמוך יותר אליו יתנקזו המים. לאחר מכן יש לחצוב או לחפור בריכה סמוך לנביעה.

השלב האחרון הוא ליצור נקודת יציאה מהבריכה שנחפרה , המטרה שהמים יוכלו לצאת ולזרום מתוך הבריכה החוצה, דבר המבטיח את החלפת המים וזרימתם וכך איכותם גבוהה.

המעיינות נובעים מתוך האדמה ומרביתם הם מעיינות שכבה – אילו הם מי גשמים שניקוו בבטן האדמה ופורצים החוצה. ממנה דרך סדקים ופרצות בין שכבות הסלע בהם הם ספונים. זו אגב הסיבה שמרבית המעיינות בישראל נובעים באזור ההר .

 

היכן יש מעיינות בישראל ?

מוקדי המעיינות בישראל הם אזור הרי ירושלים ; אזור הרי הגולן ; אזור עמק המעיינות. אפשר לשלב טיול עם המשפחה בקרבת המעיין.

מעיינות רבים הוקמו כאנדרטאות לזכרם של חללי צה"ל , והושקעו בהן: אנדרטאות אבן, ספסלי עץ, שולחנות ישיבה. כמו כן הם מתוחזקים ע"י חברים או בני משפחה של החלל לו הוקדש המעיין.

לפני שנצלול למעיינות המומלצים , חשוב לדעת שאין ארובה לאיכות המים במעיינות דבר שצריך להישקל על סמך צבע המים. הימצאותה של קונכייה שחורה, ייתן מהימנות גבוהה לכך שהמים נקיים, זהו בעל חיים המעיד על ניקיון המים.

שלושת המעיינות המומלצים לבילוי בישראל

עין אי"ה – זהו מעיין שכבה הנמצא ברמת הגולן בשטח פתוח ופונה לנוף של משולש הגבולות : סוריה ,ירדן ישראל . המעיין יפהפה ועמוק דיו לרחצה הוגנת , יש בו סולם שדרכו אפשר לרדת לתוך הבריכה. ליד המעיין יש עץ גדול שניתן לאכול ולשתות בו קפה. יתרון נוסף אפשר להגיע עם הרכב עד לבריכת המעיין.

איך מגיעים? בוויז :עין איה.

 

עין לבן -אחד המעיינות המובחרים באזור הרי ירושלים, שהוא גם מונגש וגם אליו ניתן להגיע עם הרכב עד לבריכה . המעיין כולל צמחייה רבה שמצלה על המתרחצים, כמו כן ישנן 2 בריכות אחת עמוקה יותר כ 1.5 מטרים גובהה בעלת מבנה מלבני וגדול. והשנייה הנמצאת מעליה היא רדודה מאוד ומיועדת לשכשוך עבור ילדים צעירים.

איך מגיעים: בוויז :עין לבן

עין מגדל – היו שהגדירו אותו כמעיין הצלול ביותר במדינת ישראל ואפשר להבין למה , מדובר על מעיין עם מים מאוד מאוד נקיים הזורם הישר לתוך נחל הקיבוצים כך שהרווח למטייל הוא כפול ומכופל אפשר גם לשלב טיול רטוב במסלול של נחל הקיבוצים וגם רחצה במעיין. עין מגדל נמצא בתוך שטח פארק המעיינות שבעמק בית שאן והכניסה אליו חופשית ואורכת כ  5דקות בלבד מהחנייה עד למעיין .

איך מגיעים :בוויז :פארק המעיינות.

 

תוכן עניינים
מאמרים אחרונים
שירותי הוצאת ויזה לארה"ב

מטרת מדיניות הוויזות לארצות הברית היא לשלוט בהגירה הבלתי חוקית. רשויות ההגירה והמכס של ארצות הברית מנפיקות ויזות לאזרחי מדינות אחרות שנכנסים למדינה. יש צורך

קרא עוד »
מצוק הארבל

הפארק הלאומי ארבל הוא מקום נפלא לנעול את נעלי הטיולים ולצאת למסלול ההליכה. האטרקציה העיקרית כאן היא ההליכה אל קרני חיטים – זירת הקרב המכריע

קרא עוד »